Drukte met afspraak maken bij Stadswinkel IJsselmonde

Sinds kort gelden er nieuwe regels t.a.v. het aanvragen van documenten bij de Stadswinkels in de Rotterdamse gemeente, maar of dit nu een verbetering is? Volgens een medewerker komt dit door de veranderde situatie, en door de aanvraag van het nieuwe paspoort die nu 10 jaar geldig is i.p.v. 5 jaar.

Normaal gesproken kon men op elk gewenst moment terecht voor het aanvragen van een paspoort of rijbewijs in de Stadswinkel van IJsselmonde, want daar was geen afspraak voor nodig. Vorig jaar werd er nog medegedeeld dat daar ook geen verandering in zou komen. Toch was voormalig deelgemeente voorzitter L. Wilson enig verrast toen hij een Twitter-bericht las over deze gang van zaken, want volgens hem zou de dienstverlening gelijk blijven in de toekomst. Dit blijkt dus niet zo te zijn.

De bewoners van Rotterdam kunnen een afspraak maken om een rijbewijs of paspoort aan te vragen of te verlengen, alleen via het telefoonnummer 14010, of de website Mijn Loket van Rotterdam. Eigenlijk geld dit voor meerdere producten waar de gemeente over gaat. U moet daar inloggen met uw Digi-D nummer. Een vrij eenvoudige procedure, maar u moet rekening houden met wachttijd bij de Stadswinkel in IJsselmonde, en ook elders. Deze is nu al overvol in de agenda dat het systeem geen afspraak meer toelaat. U kunt dan wel terecht bij andere Stadswinkels maar dan moet u er wel een stukje voor reizen. Ook hier zijn de afspraken te maken die niet verder gaan tot hoogstens 6 mei.

 

 

Geef een reactie