Wéér twee auto’s total los op kruispunt Beverwaardseweg

Beverwaardseweg ongeval
Beverwaardseweg ongeval

Als de omwonende en bewoners van de Beverwaard het ergens mee eens zijn dan is dat het kruispunt Beverwaardseweg/Hannekemaaierweg veiliger moet na de laatste aanrijding in de vooravond van 28 februari.

Wederom werden hier twee voertuigen total los verklaard na de aanrijding die zij met elkaar hadden op het kruispunt die bekend staat om zijn gevaarlijke situatie, want het is al de tweede maal in een jaar tijd dat op identieke wijze auto’s op elkaar rijden. Ook hier was een bestuurder gewond geraakt.  De eerste was vorig jaar op 2 februari, en op vrijdag 28 februari dus wederom. Op 15 juni 2013 vloog er een auto van zijn weghelft en kwam frontaal tot stilstand op een tegenligger. Hierbij waren behoorlijk een aantal gewonden te betreuren.

Ongeval 2 februari, 2013
Ongeval 2 februari, 2013

Twee ongevallen zijn identiek aan elkaar, want hoewel de bestuurders op de Hannekemaaierweg voorrang moet verlenen blijkt dat deels het uitzicht wordt belemmerd door bebouwing, en door geparkeerde auto’s op de Beverwaardseweg. Daartegen is de snelheid vaak te hoog als men op de laatstgenoemde weg aan komt rijden. Deze combinatie staat garant voor hachelijke situaties, en dus ook voor ongevallen. De afremmende maatregel op diezelfde weg d.m.v. een verkeersdrempel sorteert geen enkel effect naar nu blijkt.

Of het kruispunt geregistreerd staat als blackspot is onduidelijk. Wat wel duidelijk is dat het vaststaat dat de gemeente sinds vorig jaar in een gematigd tempo deze blackspots aanpakt. Dit blijkt uit een besluit van vorig jaar 14 februari in de deelraad. Reden hiervoor waren de bezuinigingen. De omwonende en bewoners van de Beverwaard zouden zich straks sterk kunnen maken naar de gebiedscommissie toe om het kruispunt veiliger te laten maken.

Foto 1 via Facebook

Foto 2 Beverwaardigheden.nl

Eén antwoord op “Wéér twee auto’s total los op kruispunt Beverwaardseweg”

  1. Misschien een uitrit systeem van de hannekemaaierweg maken, met een uitrit drempel, maar ook bestuurders moeten gewoon de regels in het hoofd houden, dat je je snelheid aanpast als je een zijweg (links en rechts) nadert, en niet klakkeloos aannemen dat je gewoon voorrang heb.

Geef een reactie