Post terug de postbus in

De post, bestemd voor bewoners van de Beverwaard, belandde donderdag terug in de postbus van PostNL! Althans zo leekt het.

Een passant zag dat de postbezorger meerdere poststukken terug deponeerde in de postbus van het bedrijf zelf. Daarop ontstond een discussie via sociale media tussen de passant, PostNL en deze website die hierin ook betrokken werd.

PostNL reageerde als volgt; “Als een postbode er niet aan toe komt om zijn/haar ronde af te maken, dan wordt de post terug in de brievenbus gestopt en neemt een collega het over”! Het gaat er om dat de poststukken worden bezorgd, en zo snel mogelijk. “Als een collega zijn/haar dienst erop zit of de dag is voorbij, en er is nog post over dan moet dit zo snel mogelijk worden bezorgd en dat gebeurt op deze manier”!

Dit wordt tegengesproken door de postbezorgers zelf. “Wij maken altijd onze wijk af, en we helpen elkaar als dat nodig mocht zijn”! Het kan wel eens voorkomen dat een collega met een lekke band komt te staan.

Post die daadwerkelijk verkeerd gesorteerd is voor een andere stad krijgt een  sticker erop geplakt, dit val dan onder herstel/retourpost. Die kan een postbezorger dus gewoon in de postbus van PostNL deponeren, want een brief voor Friesland is iets te ver fietsen!

De vraag hoe het dan zit met de rouwpost? Volgens PostNL worden die via een apart kanaal gesorteerd en rondgebracht was het antwoordt! Volgens een bezorger wordt post die niet bezorgd die dag uitgezocht op rouwpost en medische postsukken die worden dan wél bezorgt! Waarschijnlijk praat PostNL over dit kanaal, maar het blijkt niet zo te zijn dat deze poststukken in een apart sorteerproces komen?

De passant meldt dat zij meerdere paketten de postbus in zag verdwijnen, dat kan dus te maken met herstel/retourpost, maar zij gelooft er niets van gezien de hoeveelheid! PostNL heeft de zaak wel in onderzoek!

 

Geef een reactie