Groene en veilige entree Beverwaard van de baan

Proefopstelling Cannenburchstraat
Proefopstelling Cannenburchstraat

Het plan om de entree van de Beverwaard aan de Cannenburchstraat met de Groeninx van Zoelenlaan aan te passen is van de baan!

Tot die conclusie is de gemeente gekomen na de proefopstelling die ongeveer een maand geduurd heeft op die locatie. Op zichzelf was het plan om de entree te vergroenen geen slecht plan. Nu bleek de daaraan gekoppelde verkeersmaatregelen voor problemen te gaan zorgen als de realisatie daarvan ging plaatsvinden. Deze waren al geuit tijdens de bijeenkomst in september door bewoners toen de gemeente de plannen bekend maakte voor vernieuwing van de entree.

Het verkeersexperiment heeft opgeleverd dat het versmallen van de rijbaan van twee naar één rijstrook de Beverwaard in problemen oplevert. Dit ligt in het feit als de tram de Canneburchstraat passeert dat dit op bepaalde tijdstippen voor een blokkade zorgt tot op het kruispunt aan de Groeninx van Zoelenlaan, en dat kan en mag de bedoeling nooit zijn uit oogpunt van veiligheid. Voor hulpinstanties de wijk in kan dit ook voor problemen zorgen om maar eens een punt van veiligheid aan te halen!

Nu blijkt volgens de gemeente dat de op die locatie zeer weinig ongevallen plaatsvinden en dat op dat punt het versmallen van de rijbaan niet zoveel nut heeft? Gaat er dan echt niets vernderen? Jazeker, de van de overgang van 50 km naar 30 km zone kan men benadrukken door middel van drempels of de overgang van asfalt naar een bestrating.

De gemeente kan in ieder geval terugkijken op de betrokkenheid van bewoners en hun respons in deze. Alhoewel dat laatste niet echt terug te vinden is in het bericht van de gemeente t.a.v. de herinrichting van de entree, want er zijn zeker goede suggesties gedaan!

3 gedachten over “Groene en veilige entree Beverwaard van de baan”

  1. Als nu ‘zoveel mensen’ de verkeerde straat inslaan bij het inrijden van de Beverwaard bij de splitsing is het plaatsen van een duidelijk straatnaambord (met twee richtingen) een goedkope oplossing.
    Dan was de hele proefopstelling enz. niet nodig geweest…..

    Annemarie Louisa

  2. Wat een geld heeft dat weer gekost en waarom? Iedereen wist toch dat het niet zou werken. Verkeersdrempels op het kruispunt zullen niet veel uithalen. Vrijwel iedereen rijdt hier te hard, ook de mensen die alles zo goed weten, ook de mensen die kleine kinderen hebben. Ga dat eerst eens aanpakken!

    1. Zouden ze idd moeten doen, als ik 30 rijdt in de Cannenburgstraat (woonerf), wordt ik ingehaald, kom ik met de brommer of fiets in de buurt van een schooltje, dan staat het vol met auto`s omdat ze zo nodig de kinderen naar school moeten brengen met de auto, er wordt stevig afgeremd voor drempels om daarna weer verder te scheuren, muziek in auto`s zo hard mogelijk en 24/7. En zo zijn er nog legio voorbeelden op te noemen.

Geef een reactie