Dubieus hekwerk moet (brom)fietsers stoppen bij nieuwe brug

Ooit lag er een smal bruggetje voor voetgangers aan het voetpad bij de Weldamsingel met aansluiting naar het randpark. Sinds dit voorjaar ligt er een bredere brug. De beverwaardigheden trad in contact met de Stadsbeheer over de vraag hoe men de (brom)fietsers gaat weren op dit voetpad?

De brug die nu twee keer zo breed is als de oude brug, nodigt uit tot gebruik van deze brug door deze categorie weggebruikers. De laatste weken vlogen ze met volle vaart erover heen richting het centrum van de Beverwaard. Vooral bezorgers van een snelle hap weten de weg te vinden sinds de brug aan de Weldamsingel is opengesteld.

De vraag is had men deze situatie niet aanzien komen bij Stadsbeheer? Waarschijnlijk wel, maar er werd mondjesmaat geluisterd naar de bewoners die daar wonen. Het participeren in het aanleggen van deze brug naar de bewoners toe is nog maar een wassen neus, of heeft men er een broertje dood aan?

Gisteren zijn er twee hekken geplaatst voor de brug om de (brom)fietsers tegen te houden. Deze zijn zo gesitueerd dat de hele doorgang geblokkeerd is voor de brug, en de vraag is of het enig nut heeft is nee! Op gemakkelijke wijze kunnen deze er nog steeds langs. De vraag is wanneer het eerste incident plaatsvindt?

Sterker nog het voetpad is onverlicht in het randpark, en het zou zo maar eens kunnen gebeuren dat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Eenmaal de keuze gemaakt voor dit voetpad kan het ook nog zo zijn dat men linksaf het voetpad inslaat langs de grote waterkom. Daar zit je als wandelaar met of zonder hond totaal niet op te wachten, want dit gebied is ook een losloop uitlaatzone voor hondenbezitters. Beter zou zijn geweest om de hekken naast het fietspad te plaatsen op de geluidswal waar het voetpad begint. Soms kan meedenken door bewoners nog weleens tot een betere oplossingen leiden?

4 gedachten over “Dubieus hekwerk moet (brom)fietsers stoppen bij nieuwe brug”

  1. Het is inderdaad veiliger om hekken te plaatsen naast het fietspad, maar dan wel bij beide voetpaden, dus ook de eerste afslag vanaf de brug. Het gebeurt nu al regelmatig dat (brom)fietsers die afslag nemen en het voetpad dus over een nog grotere afstand onrechtmatig gebruiken, heel vervelend en vooral heel gevaarlijk.

  2. De gemeente en luisteren naar de bewoners. Dat is iets wat niet bestaat. Het enige wat helpt om ze te laten luisteren is de politiek inschakelen. Leefbaar IJsselmonde is er altijd als ik ze nodig hebt! De gebiedsbeheerders zijn echt heel goed bezig.

  3. Ik kan.. een snorfiets.. 250Km/hr.. laten gaan..
    Als mijn kleine Trever.. er op wil stappen..
    Dan breek ik.. zijn beide poten.. potver..
    Opa Leo..

Geef een reactie