Gemeente de bocht uit bij herinrichting Catullusweg

Catullusweg oude stijl
Catullusweg oude stijl

Legio voorbeelden zijn er te noemen waar gemeente fouten maakt met herinrichtingsprojecten in IJsselmonde. Telkens kost dit weer handen vol geld en tijd om dit uiteindelijk weer te herstellen.

Voorbeelden? De aanleg van de verhoogde bushalte op de Beverwaardseweg bij de Limbrichthoek een paar jaar geleden. Passagiers konden daar niet fatsoenlijk instappen door een gapend gat tussen de bus en het nieuw aangelegde verhoogde gedeelte. Uiteindelijk besloot men de bushalte te verplaatsen bij de tramhalte 23 aan de Limbrichthoek. Flinke kosten waren hiermee gemoeid, en men was op voorhand geïnformeerd over deze gang van zaken!

Dan de kwestie Spinozaweg, hoek Guido Gazelleweg in Lombardijen. Voor buslijn 70 werd de hoek veel te krap aangelegd. Conclusie bus 70 kon al die tijd niet zijn normale route rijden. Inmiddels wel weer, maar door andere uitgestelde werkzaamheden op de route bij de  kruising met de Pascalweg is het nog steeds niet mogelijk voor deze bus om over de Catullusweg heen te rijden. Ook hier was men op voorhand al op de hoogte gesteld.

Het gedeelte tussen de Paslweg en de Dantestraat wordt op dit moment opnieuw heringericht, en u raadt het al, daar blijkt de bocht vanaf de Pascalweg richting Dantestraat te krap voor de buslijn 183. Deze had al met de nieuwe dienstregeling van 2014 over de Catullusweg moeten rijden, maar er waren wat problemen met de bouw van de nieuwe school het Open Venster. Deze lag meer dan een jaar stil! Nu is de RET in gesprek met de gemeente over deze veel te krappe bocht. Nu wordt de Catullusweg heringericht, en als deze niet aangepast wordt ontstaan er problemen voor deze bus die nu nog een omleiding heeft.

Je zult je afvragen hoe dat nu toch steeds weer kan dat de gemeente te krappe bochten maakt op papier die bijna ondoenlijk te nemen zijn voor grote voertuigen. Is er nog wel beleving bij deze mensen die de tekeningen maken bij de gemeente?

3 gedachten over “Gemeente de bocht uit bij herinrichting Catullusweg”

  1. Vader Drees.. bedacht de AOW..
    Waar hij zelf.. heel lang van profiteerde..
    Promoveerde tot professor.. maar kon niet rekenen”?”
    Keek niet vijftig jaar verder.. dus de AOW.. is nu onbetaalbaar..

    Almere.. had nooit gebouwd mogen worden..
    Voordat Lelystad.. tot een echte stad.. verworden was..
    Er was nog geen trein verbinding.. maar ook geen snelweg..

    Almere.. besloot om vrije busbanen.. aan te leggen..
    Om te bouwen.. in het oppervlak.. met z.v.m. vrij staande huizen..
    Wat de infra structuur.. vele malen duurder maakt.. dan het stapelen..
    We zijn nu zo’n 30 jaar verder.. het openbaar groen.. is nu onbetaalbaar..

    IJsselmonde.. bewoners dichtheid +/- 7000.. tegen 500 gemiddeld..
    Zijn de straatjes te smal.. of zijn er nu nog.. iets teveel auto’s..
    De planners.. die bedoelen het zeker wel goed..
    Net als Drees kijken ze ”niet” 50 jaar verder..
    Of als een Opa.. er over na te denken..
    Waarvoor je eerst oud moet zijn..
    Opa Leo.. troost u dus maar..

  2. Bouwkundig ontwerpen.. of stede kundig plannen..
    Begint met (be)rekenen.. of zeg vijftig jaar.. verder te denken”?”
    Twee rijbanen van drie meter.. twee fietspaden van een meter..
    Twee parkeer plekken.. van twee meter.. ernaast wat gras..
    Twee keer een stoep van twee meter.. een net tuinhekje..

    Beverwaard.. ”moet” gesloopt.. omdat dit niet past”?”
    Nee.. er waren toen.. heel wat minder auto’s..
    Dus die 18 meter.. waren dus niet nodig..

    Bouwen in vier lagen.. is wat ongezelliger..
    Maakt de infra structuur zeg 75% goedkoper..
    Voor alles wat nodig is.. komt er een aansluiting..
    De huren kunnen omlaag.. maar parkeren.. groter”?”
    De straten.. zijn veel korter.. maar helaas ook breder..
    Het was een auto per vier gezinnen.. maar nu dus meer..
    Per adres.. twee auto’s.. of nog meer.. dat zijn er acht”?”
    Er komt meer ruimte.. voor het openbaar groen.. wat duur is..

    Beverwaard slopen.. is ook niet leuk.. en zonde van het geld..
    Beverwaard twee.. daar zou het wel kunnen.. maar waar”?”
    Beverwaard twee.. hoe zou dat over 50 jaar.. ”zijn”..
    Opa Leo.. die weet dat.. dus ook niet.. meer..

  3. ”Kritiek”.. komt achteraf.. dus altijd te laat..
    Maar doe je er iets mee.. dan heb je wat geleerd..
    Tenminste.. als je de aanmerkingen.. later wel toepast..

    Een gemeente bestuur.. bestaat uit goed willende amateurs..
    De burgemeester.. moet die een beetje.. in het gareel houden..
    De wethouder.. die op de centen past.. is niet altijd een econoom..
    De wethouder.. die veel geld uit geeft.. is niet altijd een planner..

    Maar als die niet herkozen worden.. of weg gaan..
    Is de achter gebleven schade.. voor alle bewoners..
    Ook die soms weg willen gaan.. of zij die dat niet kunnen..

    Elke of dan dus ook alle ambtenaren. ”vuurwerkramp..
    Zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk. ”monstertruck..
    Voor die ‘vouten’ die ook deze zullen maken. ”de schietpartij..
    Welke wettig zijn vergund volgens deze regels. ”als sepotgrond..

    De handtekening voor de vuurwerk opslag is van..
    De handtekening voor die idiote show met auto’s is van..
    De handtekening voor de wapenvergunning van die gek is van..

    Daar zal best.. een goede rede voor zijn..
    Om burgemeesters.. uit de lik te houden..
    Maar moeten de daders dan wel gestraft..

    Opa de Boer.. houdt niet van amateurs..

Geef een reactie